Vyriausybė šiandien pritarė Susisiekimo ministerijos pasiūlymui ratifikuoti Keiptauno konvenciją, kuri sudaro prielaidas palengvinti Lietuvos aviacijos verslo sąlygas ir padidinti šio sektoriaus įmonių konkurencingumą pasaulinėje rinkoje, taip pat pritraukti orlaivių valdymo bei lizingo bendrovių.
„Prisijungti prie Keiptauno konvencijos ypač svarbu siekiant sudaryti platesnes galimybes vykdyti su orlaivių pirkimu, pardavimu, nuoma ir įkeitimu susijusią veiklą, didinti mūsų šalies aviacijos konkurencingumą pasaulinėje aviacijos rinkoje. Kartu tai – nuoseklus ir kryptingas žingsnis įgyvendinant Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030 metų numatytus tikslus“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Lietuvos aviacijos verslo įmonės jau daugiau kaip dešimtmetį ragino ratifikuoti Keiptauno konvenciją. Tai, kad Lietuva nebuvo ratifikavusi šios konvencijos, buvo kliūtis aviacijos sandoriams pasirinkti būtent mūsų šalį. Siekiama, kad šis sektorius augtų nuo dabar generuojamų 3 proc. BVP iki 5 proc. ir jo plėtrai būtų kuo mažiau kliūčių.
Ratifikavus Keiptauno konvenciją, orlaivių įtraukimas į Lietuvos orlaivių registrą bus saugesnis ir patrauklesnis jų įsigijimą finansuojančioms ir valdančioms bendrovėms. Tikimasi, kad šalies aviacijos verslas galės lengviau gauti paskolų, o įmonės – geresnėmis sąlygomis pirkti, parduoti, įkeisti ar nuomoti orlaivius, taip pat bus pritraukta daugiau investuotojų, mažės sandorių kaštai.
Be to, šia konvencija sukuriamos tarptautinės garantijos, suteikiančios galimybę kreditoriams iš įpareigojimų nevykdančių aviakompanijų susigrąžinti orlaivius ir kitais būdais apginti savo teises, prisijungti prie tarptautinio elektroninio garantijų registro.
Vyriausybė kreipsis į Prezidentą su prašymu Keiptauno konvenciją pateikti ratifikuoti Seimui.
Keiptauno konvencija – tai konvencija dėl tarptautinių interesų, susijusių su mobiliąja įranga, 2001 metais pasirašyta Keiptaune.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka