Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sako, kad reaguojant į kylančias problemas dėl pasikeitusios automobilių registracijos tvarkos, didesnė dalis transporto priemonių galės būti registruojamos iš anksto nerezervavus laiko „Regitroje“.
Spaudos konferencijoje ji taip pat patvirtino, kad imamasi ir kitų priemonių, t.y. atskiras „Regitros“ padalinys Vilniuje aptarnaus automobilių gamintojų atstovus.
„Akivaizdžiai matome, kad sistema veikia netobulai ir sukelia tam tikrų rūpesčių tiek fiziniams asmenims, tiek verslui. Noriu užtikrinti, kad Vidaus reikalų ministerija žino šias problemas ir imasi visų priemonių, kad šios problemos būtų operatyviai sprendžiamos“, – sakė ministrė.
Pasak A. Bilotaitės, sprendžiant problemas artimiausiu metu bus keičiama klientų aptarnavimo tvarka.
„Nuo šiol daugiau asmenų bus aptarnaujama be išankstinės registracijos. Toks sprendimas yra priimtas siekiant efektyviau suvaldyti srautus ir skubiais atvejais klientams paslaugą suteikti dar tą pačią dieną“, – sakė ji.
Anot ministrės, naujų transporto priemonių gamintojų atstovai, registruojantys daug automobilių, „palaipsniui bus pradėti aptarnauti atskirame padalinyje Vilniuje“. Tuo metu Lietuvos vežėjų statusą turinčios įmonės bus aptarnaujamos atskira tvarka.
Ministrė pabrėžia, kad sistema aptarnauja „milžiniškus kiekius klientų“, iššūkių kelia ir tai, kad operacijų skaičius, lyginant su pernai tuo pačiu metu, išaugo trečdaliu.
„Šešėlis šitoje srityje yra tikrai milžiniškas. Remiantis ekspertų nuomonėmis, čia, šioje rinkoje slypi net keliasdešimt milijonų eurų. Mes tikrai prieš startuojant šiai sistemai tikėjomės, kad bus tam tikrų iššūkių, bet akivaizdžiai išaugęs naujai registruojamų automobilių kiekis tikrai indikuoja apie didelius nelegalaus verslo mastus (...). Todėl labai svarbu, kad sistema veiktų“, – sakė ji.
„Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis sako, kad per dvi pirmąsias gegužės savaites automobilių registracijos srautas išaugo 36 procentais.
Anot jo, nuo gegužės 1-osios automobiliams suteikta 36 tūkst. unikalių savininko deklaravimo kodų (SDK) – jo teigimu, tai rodo, 10 tūkst, buvo suteikti fiziniuose padaliniuose, visi kiti – „elektroniniu kanalu“.
Jis pripažino, kad įmonės skambučių centras nebuvo pajėgus atsakyti į visų besiteiraujančiųjų skambučius.
„Pajėgumus didiname pusantro karto ir priimsime dešimt žmonių, kurie, manau, po geros savaitės galės įsijungti į kolektyvą ir nuimti dalį paklausimų. Tai eilės ten turėtų sumažėti“, – sakė jis.
„Regitra“ taip pat planuoja papildomai priimti ir 11 darbuotojų, fiziškai dirbsiančių su registruojamais automobiliais, iš jų 7 – Vilniuje.
D. Prevelio teigimu, karantino metu laikytasi strategijos, jog kuo daugiau klientų atvyktų tik užsiregistravę iš anksto, bet įsigaliojus naujajai tvarkai, netrukus užsipildė visos vietos dviem savaitėms į priekį.
„Supratome, kad reikia keisti tvarką ir prioritetą reikia teikti gyvajai eilei, kai žmonės atvyksta be išankstinės registracijos, paskaičiavome, kad taip klientų galime aptarnauti fiziškai daugiau. Visiškai išankstinės registracijos nenaikinsime, bet paliksime siauresnį vadinamųjų langelių skaičių, kad jei žmogus nori gauti tą paslaugą, turėtų tą gauti“, – kalbėjo „Regitros“ direktorius.
D. Prevelio teigimu, naujų automobilių pardavėjams bus skirtas padalinys Vilniuje, Šnipiškėse, o vežėjai bus nukreipiami „į tuos padalinius, kur yra pajėgumai“, jiems taip pat bus suteikta pirmenybė.
Sistema paleista „paskutinėmis dienomis“
„Regitros“ direktorius pabrėžė, kad naujoji tvarka buvo „galbūt rimčiausias pokytis per 30 metų bandant sutvarkyti automobilių parką“, dirbti su sistema darbuotojai esą mokėsi „praktiškai paskutinėmis dienomis“, o šiuo metu jų įgūdžiai gerėja.
„Anksčiau neturėjome kaip mokytis, nes vyko programavimo darbai praktiškai iki paskutinių minučių“, – teigė jis.
D. Prevelis taip pat priminė, kad politikai ne kartą buvo įspėti, kad gegužės 1-oji pokyčiams netinkama, nes permainoms nebus spėta tinkamai pasiruošti, be kita ko, šį mėnesį stebimas automobilių pardavimo pikas.
„Prašėme, sakėme, kad tą datą reikia vėlinti, su tuo nebuvo sutikta. Dėkui kolektyvui – vargdami stipriai, bet sugebėjome sistemą paleisti. Aišku, buvo tų trikdžių pirmomis dienomis, bet pasitaisėme ir matydami klientų nepatogumus stengiamės daryti viską, kad atlieptumėme jų lūkesčius“, – aiškino jis.
„Regitros“ direktorius tai pat akcentavo, kad nuo gegužės privaloma automobilių registracija pagal naująją tvarką taikoma tik vykdant automobilio pardavimo sandorį, visais kitais atvejais nustatytas „tolerancijos laikotarpis“ iki liepos pabaigos ar net rugsėjo
A. Bilotaitė kaltino buvusią Vidaus reikalų ministerijos vadovybę, kad permainoms „nebuvo ruošiamasi, nebuvo nusiteikimo įstatymą įgyvendinti“. Ji tvirtino, kad Latvijoje startavus šiai naujovei jau per pirmuosius metus į biudžetą pavyko surinkti papildomus 27 mln. eurų.
Vis dėlto ji pabrėžė, kad įstatymas buvo svarstomas buvo nuo 2019-ųjų, tad pokyčiams, jos nuomone, buvo laiko pasirengti.
Šalyje nuo gegužės 1-osios įsigaliojusi nauja transporto priemonių apskaitos sistema įpareigoja deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė privalo turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK). Dėl to ėmė strigti „Regitros“ darbas bei nusidriekė gyvos registruojančiųjų automobilius eilės, nes išankstinės registracijos laikai gegužei buvo užpildyti.
VRM nuotrauka
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.