Šiomis dienomis neabejotinai yra labai svarbus greitas ryšys ir informacijos perdavimas. Elektroninis paštas visame pasaulyje tapo efektyviu, nebrangiu ir momentiniu bendravimo su bendradarbiais, draugais ir giminėmis, būdas. Daugiau nei 2,6 milijardo aktyvių vartotojų ir daugiau nei 4,6 milijardo sukurtų paskyrų. Galima drąsiai teigti, kad el. paštas yra svarbiausia ir plačiausiai naudojama komunikacijos priemonė internete. Na, o jei vis dar kyla klausimas kas yra elektroninis paštas - skaitykite toliau.
El. paštas - tai galimybė interneto pagalba akimirksiu keistis žinutėmis iš vienos sistemos į kitą. Trumpai tariant, el. paštas yra elektroninis laiško atitikmuo, tačiau pasižymi ypatingai greitu laiškų siuntimu ir gavimu. Ranka rašyto laiško pristatymas įprastai užtrunka nuo vienos dienos iki kelių savaičių, o laiškas, išsiųstas naudojantis elektroniniu paštu internete į gavėjo pašto dėžutę pristatomas beveik akimirksniu ir visiškai nesvarbu, ar el. laiškais keičiasi žmonės esantys toje pačioje darbovietėje, ar draugai, esantys priešingose pasaulio pusėse. Kiekvienas žmogus, turintis el. pašto adresą, gali greitai siųsti ir gauti pranešimus bet kam ir iš bet kur, neatsižvelgiant į jo geografinę vietą.
Kaip tai veikia?
Šiais laikais į elektroninį paštą prisijungti ir juo naudotis yra labai paprasta. Lengvai galima vieną paskyrą susinchronizuoti su skirtingais internetiniais prietaisais, pvz: telefonu, planšete ar kompiuteriu, kad net ir kokį prietaisą turėtumetė po ranka, nepraleistumėte nei vienos svarbios žinutės. Norėdami pradėti naudotis el. pašto priemone internetu, pirmiausia turite sukonfigūruoti el. pašto paskyrą su tiksliai apibrėžtu el. pašto adresu ir slaptažodžiu.
Populiariausios el. pašto dėžutės yra „Gmail“, „Outlook“ „Yahoo“, bet visos jos dalinasi tais pačiais privalumais. Turėdami bent vieną iš šių el. pašto dėžučių galite lengvai bendrinti įvairias nuotraukas, dokumentus, video medžiagas su skirtingais žmonėmis. Patogu ir tai, kad visi gauti el. laiškai yra saugomi el. pašto dėžutėje, kuriuos bet kada prireikus galite peržiūrėti ir surūšiuoti skirtinguose aplankuose, taip įvedant tvarką savo elektroniniame pašte.
Visgi, manau daugumai iš mūsų besinaudojantiems el. paštu iškyla klausimas- kodėl mano elektroninis paštas per laiką sukaupia tiek daug nepageidaujamų el. reklamų ir panašaus tipo laiškų?
„Informacinio šiukšlinimo“ tendencijas galima pastebėti kur kas anskčiau, nei atsirado ir paplito elektroninės komunikacijos priemonės. Nepageidaujamos masinės reklamos, kaip įvairūs lankstinukai ar nuolaidų kuponai, buvo siunčiamos žmonėms tiesiai į pašto dežutes. Taip pat plito ir skelbimai ant transporto priemonių, sienų, reklamos stendų. Laikams pasikeitus elektroninis paštas tapo puiki priemonė šlamštlaiškiams platinti. Žinučių pristatymas yra pigus, o el. paštu naudojasi itin daug žmonių, kurių elektroninio pašto adresus galima surinkti įvairiais automatiniais būdais. Lietuvoje tikslinių reklamų (komercinių pasiūlymų) siuntimas fiziniams asmenims el. paštu, SMS žinutėmis ir pan. yra draudžiamas, išskyrus atvejus, kai asmuo pats tokias reklamas yra užsisakęs. Visgi, atsidarę elektroninį paštą neabejotinai rasite tokio tipo nepageidaujamų pranešimų.
Kaip kovoti?
Jeigu žinote iš kokių el. pašto dėžučių daugiau nenorite gauti jokių laiškų – paprasčiausias būdas yra užblokuoti tuos siuntėjus. Kitas ganėtinai dažnas atvejis – prenumeratos, kurias jūs užsisakėte ar jos buvo užsakytos be jūsų sutikimo. Dažnai tokie laiškai gavėjus pasiekia vos ne kiekvieną dieną taip užtvindydami el. pašto dėžutes. Tokio tipo laiškų apačioje dažniausiai turite opciją atsisakyti prenumeratos, todėl galite rinktis atlikti šį veiksmą. Svarbu suprasti ir tai, jog nepageidaujami el. laiškai yra problema, kuri kankina ne tik jus, tačiau ir daugybę kitų, besinaudojančių elektroniniu paštu, asmenų.
22-128d