Lietuvos moksleiviai informacinių technologijų pamokų metu pirmą kartą seniems žaislams bandys suteikti gyvybę. „Kompiuteriukai vaikams“ pradeda akciją „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ ir drauge su „Pildyk“ penktadienį 20 šalies mokyklų įteikė „Micro:bit“ kompiuteriukų komplektus, kurie informatikos leis mokytis šiuolaikiškai, sakoma pranešime spaudai.
Skatins kūrybiškumą
Penktadienį išdalinti „Micro:bit“ kompiuteriukų komplektai suteiks galimybę inovatyviai ir įdomiai mokytis programavimo daugiau kaip 6 tūkstančiams 5–8 klasių moksleivių. Kompiuteriukų pagalba seniems žaislams mokiniai suteiks judesius, balsus ar kitas funkcijas. Mokiniai pamokų metu kurs pačių sumąstytus robotus. Sukurtą žaislą vėliau bus galima valdyti specialia mobiliąja programėle.
„Sugalvojome būtent tokią kūrybinę užduotį, nes švietimas pasieks daug geresnių rezultatų, jei mokinys nebus pasyvus klausytojas, o pats kurs. Juk gyvename laikais, kai moksleiviai auga greičiau, nei paskui juos spėja edukacinė sistema. Kita vertus, kiekvienas vaikas namuose turi žaislų, kurie jau pabodę ar pasenę. Mes raginame užuot metus lauk, pačius vaikus naujai juos perkurti“, – sako „Gerink savo žaislą“ iššūkio autorė, „Pildyk“ prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė.
Kompiuteriukais kuriantys moksleiviai atlikdami užduotį visus metus kaups taškus – už darbą komandos bus vertinamos ir motyvuojamos rėmėjų įsteigtais prizais, o aktyviausiems mokytojams skiriamos skatinamosios stipendijos.
600 mokyklų pasiekusi iniciatyva
2017-aisiais veikslą pradėjęs „Kompiuteriukų paramos fondas“ savo iniciatyvos „Kompiuteriukai vaikams“ pirmą veiklos sezoną pasiekė 600 mokyklų. Išdalinti kompiuteriukai tūkstančiams moksleivių leidžia programavimo pamokų metu įgalinti savo įgūdžius. „Micro:bit“ telpa kišenėje, o su juo nesudėtinga kurti žaidimus, animacijas ar sensorių pagalba judinti daiktus.
Akcijos „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ tikslas – 40 aktyviausių mokyklų per metus įteikti pilnus įrangos komplektus. 20 komplektų jau išdalinti, dar 20 paramos fondas ketina išdalinti sulaukęs verslo ar pavienių žmonių paramos.
„Dabartinės informatikos pamokos mokyklose mokomos pagal dešimties metų senumo informaciją ir nebeatitinka šiandienos poreikių. Pasauliui sparčiai žengiant technologinio pažangumo link, privalome vaikams išugdyti ateities įgūdžius. Programavimas yra vienas jų ir kuo toliau, tuo labiau jo reikės kiekvienam“, – teigia paramos fondo projekto vadovė Viltautė Žvirzdinaitė.
Kad IT pamokose reikalingi pokyčiai sutinka ir patys švietimo atstovai – apklausoje tą patvirtino net 96 proc. informatikos mokytojų. O per pastaruosius dešimt metų vien programavimo specialistų poreikis Lietuvoje išaugo 10 kartų – 2020-aisiais šalyje jau reikės 13 tūkst. tai išmanančių specialistų.
Taip pat jau pernai pastebėta, kad leidus moksleiviams patiems rinktis projektus bei žiūrėti į IT mokymąsi kūrybiškiau, paneigtas stereotipas, kad berniukams tai sekasi geriau. Net 70 proc. su „Micro:bit“ dirbančių mokyklų nepastebėtas joks skirtumas tarp mergaičių ir berniukų įsitraukimo į šias pamokas.
Programa – metams, žinios – visam gyvenimui
Išdalintiems kompiuteriukams vaikai Lietuvoje jau paskyrė daugiau kaip 10 tūkst. programavimo valandų. Su „Micro:bit“ dirbti apmokyta daugiau kaip 500 mokytojų. Nors iššūkį gerinti savo žaislus „Pildyk“ iškėlė tik šiemet, jau ir anksčiau netrūko moksleivių, norinčių sukurti kažką novatoriško. Tarp pernai jų savarankiškai sukurtų darbų: muzikiniai laiptai, išmaniosios apyrankės, žingsniamačiai, popierinis į skudučius transformuojamas pianinas, skaičiuotuvas ir kiti.
„Norint užauginti kartas, kurios galėtų prisidėti prie Lietuvos IT rinkos augimo bei tobulėjimo, turime dirbti prie visos IT edukacijos tobulinimo. Kompiuteriukų dalinimas svarbus ne vien dėl to, jog leidžia moksleiviams aktyviau įsijungti į mokymosi procesą, bet ir dėl mokytojų tobulėjimo – vienas suprantantis mokytojas gali išmokyti šimtus ar net tūkstančius vaikų“, – tiki D. Jonušienė.
Lrt.lt